lördag 9 februari 2013

Ateljédrömmar

Tidigare i veckan såg jag en repris av ett gammalt avsnitt av Äntligen hemma. Ett syrum med en lång arbetsbänk inreddes. Jag blev avundsjuk. Drömmen är att ha en alldeles egen ateljé. Får jag drömma hur mycket jag vill så skulle den där ateljén vara ganska gigantisk. I denna ateljé skulle det finnas olika hörnor för olika saker.
 
Jag vill ha plats för att sy och ha fina tyger att välja bland. Symaskinen ska kunna stå framme hela tiden. Det är så mycket lättare att använda den då (nu används den inte alls).

Alla mina garner får gärna vara i närheten av tygerna. Jag ska kunna se vad jag har och ha alla projekt lättillgängliga så att jag kan ta tag i dem direk när jag känner för det.
 
Scrapbooking och annat papperspyssel skulle ha ett hörn där allt kan ha sin egen plats, vara synligt och lättillgängligt. Ett bord/skrivbord enbart till detta hade varit det ultimata.
 
I anslutning till målarhörnan med bord och staffli skulle det finnas tillgång till vatten. Här skulle tomma canvas stå uppradade tillsammans med alla typer av färger, penstar och andra verktyg.
 
Lera vill jag gärna lära mig mer om, varför inte önska drejskiva och egen brännugn när jag ändå är igång.

Böcker, tidningar och pärmar fyllda med inspiration kan få plats på tavellister och någon bokhylla.

En liten snygg soffa att sitta och läsa dessa tips i hade inte heller varit fel.

En dag....
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar