lördag 8 juni 2013

Författarkortlek

Nyligen gav jag bort ett författarkit till en person som tycker om att skriva. Hon fick böcker om skrivande, några anteckningsböcker och lite annat. Jag funderade även på att köpa en författarkortlek men insåg sedan att jag kunde göra en själv. En kortlek med alla möjliga typer av ord. Tanken är att man ska ta ett ord och sedan skriva utifrån det. Den som skriver kan själv välja om hon vill ta ett kort och skriva om det ordet i en kvart eller dra tre kort och skriva ihop orden till en kort berättelse. Möjligheterna är många. 

Detta är anledningen till att dymon fick gå varm där hemma ett par kvällar. Den lilla väskan köpte jag på Tiger för ganska länge sedan för att ha just till presenter men det var först nu den kom till användning.





3 kommentarer:

  1. Ojoj, vad kul. Kanske skulle ta och fixa en sådan till min lillasyster som verkligen är en hajare på att skriva. Visst är det kul med dymo, äääälskar verkligen min + att den är toppen att ha till pojkarna som också vill "skriva fint". /Mika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite tålamodskrävande att sitta och skriva alla ord, (sambon fick hjälpa till) men funderar ändå på att göra en till mig själv också. Kul att göra och kul som inspiration till skrivandet.

      Radera
  2. du borde verkligen göra en till dig själv också!

    SvaraRadera