söndag 19 maj 2013

SLUTA köpa papper!

Jag har flera gånger tidigare gett mig själv köpstopp på papper. Efter förra söndagens sortering bland allt pyssel inser jag att det är dags igen. När jag var liten samlade jag på brevpapper, ett tag samlade jag även på servetter. Alla typer av papper får mig lätt att öppna plånboken. Jag älskar att skriva men har insett att jag inte behöver fler kollegieblock heller. Jag har stora block, små block, randiga, rutade, block med helt vita ark. När jag talar om köpstopp menar jag framför allt den typen av papper jag använder till kort och liknande. Det finns ett litet undantag, det är ifall jag får en beställning som jag mot all förmodan inte kan göra utan att köpa något. I övrigt får jag inte köpa ett endaste papper förrän jag gjort 100 saker av det papper jag har. Ja, ni läste rätt HUNDRA. Jag kommer ha massor av papper kvar ändå efter det. När våren nu kommit på riktigt vill jag gärna vara ute och pyssla med större projekt, lite papperspyssel tror jag dock att jag ska hinna med. Hur lång tid det tar att göra 100 pappersprojekt återstår att se.

Tills jag påbörjat nedräkningen får ni nöja er med ett gammalt kort som jag gjorde till en nybliven ettåring.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar