fredag 14 juni 2013

Papier maché

När en kompis till mig bjöd in till en papier maché kväll vad jag inte sen att tacka ja. Min kunskap inom området är begränsad till förskoleverksamhet och en kort presentation under min ateljeristautbildning. Mitt eget kladdande med papper och tapetklister har varit begränsat till det jag hjälpt barn med.
 
När då vår planerade kväll kom visste ingen av oss riktigt vad vi skulle göra. Vi började med det som egentligen heter papier caché, d v s lite större pappersbitar som man klistrar i flera lager på varandra. Vi gjorde sedan även en massa som i mitt fall endast resulterade i en cirkel jag gjöt i locket till glasburken. Pappret krymper när det torkar så vad som kommer hända med min lilla glasburk vet jag inte, men förmodligen kommer jag inte visa fler bilder på något jag gjorde under kvällen =).
 
Vi konstaterade att vi nästa gång ska ge oss på gips istället!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar