söndag 13 januari 2013

Rensa i röran

Varje vår (även om det fortfarande är vinter) får jag lust att rensa ALLT som går att rensa. Frysen, garderoben, inboxen på mailen, strumplådan och så vidare. Igår plockade vi undan julen här hemma vilket resulterade i att vi även gick igenom tre garderober med prylar. Bl a en hel del av mitt pyssel. Jag sorterade bort julen även bland pysslet och lade det för sig. Papper med slädar och snöflingor, små julgranar och pepparkakor, snören med texten GOD JUL, nej, bort med det och fram med härliga vårfärger.
 
Under gårdagens rensning konstaterade jag ännu en gång att jag har MYCKET papper och allt annat som hör till det där papperspysslandet. Köpstop, köpstop! Jag hade så mycket julpapper att jag inte ens tänker titta på vad de har i pysselbutikerna nu på sista rean, jag klarar mig det här året ändå!
 
Idag ska jag iväg på pysselträff. Det ska bli SÅ roligt. Jag har packat ner mina mormorsrutor som jag aldrig blir klar med, lite kumihimo, ståltråd och minipärlor. Jag vill göra någon typ av servettringar men vet ännu inte hur jag vill att de ska se ut. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar