söndag 9 februari 2014

Kan brickorna bli smycken?

Jag har börjat leka lite med brickorna jag hittade i verktygslådan. Först ska jag försöka mig på att göra smycken av dem. Jag har prövat några olika sätt.


Först testade jag att måla med nagellack på ett par ringar. Det blev inget vidare, repades lätt och kändes inte särskilt hållbart. Det ser faktiskt bättre ut på bilden än i verkligheten.


Jag såg på Pinterest att man kunde använda sig av papper och lim för att göra snygga ringar till t ex armband. Behöver jag säga att min ring som ni ser nedan inte riktigt levde upp till mina förväntningar. Mer lyckade försök hittar ni här.


Garnbollar man gör med två pappersringar inspirerade mig till försök NR 3. Det här kan nog bli något så småningon. Jag klädde in en ring med billigt broderigarn och har en idé om hur jag ska gå vidare. Vill ni testa kan ni ju med fördel använda upp gamla garnstumpar som inte räcker till något annat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar