lördag 1 februari 2014

Tavla av mina scrapbookinggrejer

Är det inte ironiskt att detta är den enda tavla jag någonsin gjort och hängt upp samma dag? Jag har hittat ett nytt användningsområde för mina papper och stämpeldynor. Hur roligt som helst! Det finns en ganska stor risk att det blir fler. Här tog jag bara ett vanligt designark och använde mig av en schablon med bokstäver. Det som tog mest tid var att jag fick låta varje bokstav torka innan jag gjorde nästa, detta för att inte kleta ut stämpelfärgen.

TIPS: om du ska stämpla text, börja med bokstaven i mitten och arbeta utåt, då får du texten centrerad. Min tavla är inte perfekt och gjord utan mätinstrument men som en kompis brukar säga "Det ska synas att den är handgjord".



Glöm inte bort att gilla Pysslomanen på Facebook


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar