tisdag 9 oktober 2012

Nybörjarfiltning

Igår gjorde jag ett snabbt besök på Stoff och Stil. Med tanke på att jag blev 517 kronor fattigare var det nog tur att det blev ett snabbt besök och att jag inte hann köpa mer än det som stod på min inköpslista. På listan stod bland annat filtnål, filtmatta och kardad ull.
Under kvällen gav jag mig sedan på att filta ull med nål för första gången i mitt liv.

Resultatet blev ett alldeles för tjockt, ojämt hjärta och en trasig filtnål. Som tur var köpte jag två nålar med olika tjocklek. I min iver hackade jag snabbt sönder den tjockare nålen då jag satte ner den snett i full fart. Då den vassa spetsen med små hullingar flög iväg till kattens klösbräda startade genast operation hitta nålspetsen. En stund senare kunde jag fortsätta filtningen med den smalare nålen. Det tar sin lilla tid och jag får nog göra några provhjärtan till innan jag ger mig på svårare projekt men jag kommer definitivt fortsätta med detta!

1 kommentar:

  1. Vilket gulligt hjärta! Det ser kul ut att filta ull, nu blev jag sugen på att prova det.

    SvaraRadera