söndag 21 oktober 2012

Pom pommatta?

Gjorde ni garnbollar som barn? Jag gjorde, massor! Sådana där då man använder sig av två kartongcirklar med ett hål i mitten och sedan bara fyller med garn. Jag såg en bild på en matta gjord av enbart sådana garnbollar, eller pom poms som en del kallade dem. Egentligen var tanken att jag skulle kunna använda garnrester till detta, sådana där små stumpar som bara ligger och skräpar. Kartongcirklarna blev dock så stora att det gick mer än ett halvt nystan till en boll. Dessutom knöt jag nog inte tillräckligt hårt när jag klippt upp garnet så det finns en risk att bollen trasas sönder ganska snabbt. Jag vet inte om det kommer bli någon matta, om det i så fall kommer bli med mindre pom poms eller om jag ska försöka lugna ner mig och vänta tills jag faktiskt har tillräckligt med garnrester. Är du sugen på att göra en matta av garnbollar hittar du beskrivningen här.
 
Jag har i alla fall en massa kartongcirklar redo om lusten skulle komma tillbaka. Jag har använt mig av förpackningarna som Panduros papper ibland ligger i. Återvinning när den är som bäst =)
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar