torsdag 1 november 2012

Budgettips vecka 44

Det finns miljontals sätt att dekorera kort och annat med. Sytråd är en sak jag ibland använder runt kanterna för att skapa lite effekt. Kanske har du redan en massa sytråd i alla regnbågens färger och då är det bara att köra igång. Själv vill jag gärna sy men det är en grej jag inte riktigt kommit igång med. Jag använder mest nål och tråd för att sy i knappar eller rädda en söm men när jag gör kort vill jag oftast ha lite roligare färger än svart och vitt. När jag syr på kläder vill jag ha så stark sytråd som möjligt, till kort som oftast bara tittas på ett par dagar går det bra med vilken billig trådrulle som helst.
 

NU kommer jag till mitt budgettips den här veckan. På stormarknader (Ica Maxi, Coop osv) säljer de ofta små sytrådskit för en mycket billig peng. Det är bara lite tråd av varje färg men istället många färger. Jag har köpt set med runt 20 olika färger för 25 spänn. Kul att ha hemma i snörlådan!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar