lördag 10 november 2012

Dyr önskelista

Det finns så mycket roligt skapande som jag skulle vilja ägna mer tid åt. Dessvärre är det inte bara tiden som inte riktigt räcker till. För att kunna göra allt jag vill göra hade jag behövt ett stort hus med mycket utrymme. Jag hade även behövt en massa dyra verktyg, ugnar och annat skoj!
 
Glasfusing är något jag verkligen vill pröva igen men då det kräver en speciell ugn är det inte något jag kan pyssla med hemma. Att stå och skära till glasbitar känns inte heller som en aktivitet som riktigt passar sig i varken kök eller vardagsrum där jag vanligtvis pysslar.
 
Keramik kräver en annan dyr ugn. Förvisso kanske jag inte hade behövt så mycket plats för att ringla en liten skål eller kavla till ett fat men det hade varit coolt att ha drejskiva och hela registret av verktyg och redskap.
 
Målar gör jag redan. Det blir mest akryl men akvarellerna är på ingång. Detta kan jag göra i både vardagsrum och vårt lilla kök men grejerna är alltid ivägen och drömmen är verkligen en egen stor ateljé där jag kan måla när jag vill, hur mycket jag vill och i vilken storlek jag vill.
 
Kortmakeriet är nog det pyssel som kostar mig mest pengar och tar upp mest plats i lådor och skåp. Hur konstigt det än kan låta så vill man ju ändå alltid ha mer grejer. Efter ett tag tröttnar man på de gamla vanliga stämplarna och stansarna och vill förnya sig. Det är saker som känns mer realistiska på önskelistan men ändå något som både kostar och tar upp plats.
 
En dag ska jag ge ut en bok, en dag ska jag ha ett stort hus på landet och en dag ska jag banne mig ha en stor, inspirerande ateljé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar