torsdag 8 november 2012

Tvillingtavlor

Har ni någon gång vikt ett papper med färg på för att skapa fjärilar eller bara ett kul mönster? Jag gjorde det mycket när jag var liten och gör det fortfarande då och då med barnen på jobbet. Jag funderade över om jag kunde praktisera detta med akrylfärg och genom att trycka två tavlor mot varandra istället för att vika ett papper. Sagt och gjort, såhär gick det...

Jag började med att hälla ut olika färger på en liten canvas.
Den här gången valde jag bland annat vitt eftersom jag upplevde att tavlan blev så mörk sist.

Jag lade sedan en tom canvas ovanpå färgen och tryckte till.

Jag tyckte att det behövde hända något mer...

... därför tryckte jag ihop tavlorna igen och snurrade runt den översta ett varv.

Resultatet.

Tycker ni att man måste täcka hela duken med färg eller är det ok med vita fläckar?
Själv målar jag alltid heltäckande men gillar ibland tavlor som inte är det, vad tycker ni?

Jag kommer nog att försöka mig på fler "tvillingtavlor" längre fram. Ska flera tavlor sitta tillsammans på en vägg får det gärna synas att de hör ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar